ניהול תקשורת פנים ארגונית

בזירת התקשורת הארגונית מגבשים המנהלים והעובדים עמדות ותפיסות, אשר השפעתן על השורה התחתונה של ביצועי החברה מכרעת. בנייה ופיתוח של תקשורת פנימית אפקטיבית תאפשר לך לנהל בארגונך שיח הדדי, שיגביר את תחושת השייכות, הגאווה והמחויבות שלהם לחזון, לאסטרטגיה ולהשגת היעדים.

השקעה בתקשורת ארגונית - החזר גבוה
השקעה בתקשורת ארגונית – החזר גבוה

עובדים ב-"volume off"

"אנחנו שומעים שמפנים תקציבים ואנשים לפרויקט אחר, לא ברור מה עתיד המשימה שלנו ומה השיקולים, איני רואה את התמונה המלאה ואין לי תשובות לעובדים שלי" אומר יונתן, מנהל צוות פיתוח בחברת היי-טק.

"הופתעתי לקרוא הבוקר בעיתון שמעבירים את משרדי החברה לנתניה" אומרת ענת מנהלת שירות לקוחות של חברה סלולרית. "זה נכון? אם כן, מתי? ומה יהיה עם המוקד שלנו? כולם בהיסטריה, ספקולציות בלי סוף… חוסר הודאות הזה בטוח משפיע לרעה על איכות המענה שלנו ללקוחות".

האם המנהלים והעובדים בארגון שלך מוצפים במידע, אשר לעיתים אינו רלוונטי ואף מכיל סתירות? האם יותר מידי פעמים קורה שידיעות מתפרסמות בעיתונות והם האחרונים לדעת? האם התקשורת איתם תנודתית ומקוטעת, חלקית ובלתי אחידה? האם כבר הפסיקו להקשיב, והם משלימים פערים באמצעות שמועות ופרשנויות? האם השיח הארגוני רווי ציניות ומתאפיין באדישות?

ארגונים נוצרים, מתקיימים ומתפתחים בשיח

91% החזר כולל לבעלי המניות בהשוואה ל- & 62
השקעה בתקשורת ארגונית – מחויבות עובדים גבוהה

זירת התקשורת הארגונית היא המרחב בו מעניקים מנהלים ועובדים משמעויות למסרים ולסיפורים המגיעים אליהם ממקורות שונים, ולאירועים המתרחשים סביבם. כאן, גם בחברה שלך, הם מגבשים מידי יום עמדות ותפיסות ביחס לארגון ומטרותיו, לאסטרטגיה ולדרכים להגשמתה.

לשיח הארגוני השפעה מכרעת על תחושת השייכות, הגאווה והמחויבות של העובדים לביצועי החברה ולהצלחתה לאורך זמן. ממחקרים עולה כי חברות המשקיעות בפעילות זו מציגות: 91% החזר כולל לבעלי המניות בהשוואה ל 62% בלבד בחברות אחרות; עד 15.7% עלייה בשווי השוק של הפירמה ורמות גבוהות פי 4 של מחויבות עובדים.

השקעה בתקשורת ארגונית תורמת לשווי הפירמה
השקעה בתקשורת ארגונית תורמת לשווי הפירמה

לכן, במקום להניח לדברים לקרות מעצמם, השאיפה שלך כמנכ"ל, כמנהל/ת משאבי אנוש או תקשורת ארגונית, היא לבנות ולנהל תשתית חיונית ופועמת לשיח פנימי חיובי ומניע, המקדם את התרבות הארגונית הרצויה וממצב את החברה כמקום שטוב לעבוד בו.

כשיטה לפיתוח תקשורת ארגונית אפקטיבית גיבשתי את מודל יחד – יוזמה. חיבור. דרך. המציע שלושה תהליכי עומק מרכזיים, הניתנים ליישום בהתאם לצרכי החברה שלך, המשאבים העומדים לרשותך ולוח הזמנים הנתון.