יש לי רעיון

פתרון יצירתי לייעול תהליכי עבודה, יוזמה מפתיעה לשיפור השירות ללקוחות, רעיון מצוין לשינוי בסביבת העבודה… איך לא חשבנו על זה קודם? סיפורי ההצלחה הטובים ביותר מתחילים בעובד שזיהה צורך או הזדמנות בשטח והיו לו גם המוטיבציה וגם הדרך לבטא את הרעיון – ליזום ולממש אותו.

התועלות הפוטנציאליות בכל הקשור לחסכון בהוצאות, מניעת תקלות, עלייה במכירות והגברת שביעות רצון הלקוחות, ברורות. אך יותר מכך – אני מאמינה שתכנית המעודדת יזמות בקרב העובדים היא קודם כל ערוץ תקשורת חשוב ומשמעותי בשיח הארגוני.

תכנית מעין זו, המעצימה את העובדים, מאפשרת להם לפרוץ מעבר להגדרת התפקיד ולפגוש גורמים שונים ובלתי מוכרים בארגון, ומתגמלת על מעורבות והעזה, היא פלטפורמה חיונית לדיאלוג מלמטה למעלה.

עצה אחת לפני שאתם יוצאים לדרך ויוזמים את ערוץ 'יש לי רעיון' בארגונכם: שאלו את עצמכם – מה היא יוזמה? מהם הקריטריונים לבחינתה? ומי אחראי לה?. תגלו שהתשובות לא פשוטות ויכולות להשתנות עם הזמן, אבל חשוב לתת עליהן את הדעת ולשקף אותן באופן גלוי ומוסכם. כך תייצרו את האמון ההדדי שהוא המפתח להצלחת התכנית.

 מקור התמונה http://www.flickr.com/photos/castironskillet/2320258409/