בוס בהפתעה

הסדרה "בוס בהסוואה" של רשת, המוקרנת בימים אלה בערוץ 2, מעלה כמובן שאלות עקרוניות לגבי חשיפתם של עובדים, מבלי ידיעתם, בתכנית ריאליטי ספוגת רגעים מרגשים עד דמעות.  אך גם למנכ"ל כדאי מאד שלא למצוא את עצמו במצב של 'בוס בהפתעה'.

 

הנראטיב בסדרות כגון אלה ידוע וצפוי מראש: מנהל בכיר יוצא מ'לשכתו הממוזגת' למסע אישי מרתק, פוגש לאורך הדרך עובדים יוצאי דופן, מגלה את עולמם, חווה את שגרת יומם, לומד להעריך ולהוקיר את עבודתם הקשה ומעניק להם הזדמנויות חדשות.

חשוב להזכיר למנהלים שבזירת התקשורת הארגונית עומדים לרשותם מגוון ערוצי תקשורת פנים אל פנים המאפשרים להם, גם בלי ליווי צמוד של צוות צילום, לא להיות 'בוס בהפתעה' – בוודאי שלא על מסך הטלוויזיה בפריים טיים, ועל אחת כמה וכמה במציאות האמיתית של ארגונם. באמצעות ערוצים אלה יכולים המנהלים להוביל שיח פתוח ומתמשך עם העובדים, לשמוע ממקור ראשון על אודות תקלות וכשלים, לקבל וליישם רעיונות חדשים והצעות לשיפור, להכיר ולהבין עם מה הם מתמודדים בתפקידם, בגופם ובמשפחתם, לעזור ברגעי משבר ומצוקה, לפתור בעיות, לעודד ולקדם אותם.

 

מקור התמונה: http://www.flickr.com/photos/personeelsnet/3621744293/