באושר ובעושר

החוקרים מגדירים זאת כ 'משמעות', 'פריחה אנושית' או 'רווחה סובייקטיבית' – וטוענים שעובדים מאושרים מייצרים עסקים טובים. על פי מאמר ב- Financial Times שכותרתו   The pursuit of happiness in the workplace שמחה מובילה לרווחים. כדאי לקחת זאת בחשבון גם בתקשורת הפנים ארגונית.

פסיכולוגים מצביעים על כך שאנשים שמחים מרוויחים יותר כסף, בריאים יותר, אנרגטיים ויצירתיים יותר. ואכן, החברות המצליחות כמו google או Southwest Airlines בוחנות את עצמן לפי מדד האושר ומשלבות כל הזמן תהליכים חיוביים בארגון.

ומה מציעים המומחים?

  • לייצר בסביבת העבודה תנאים המקדמים קשרים איכותיים בין אנשים
  • להעצים גם את חוזקות המנהלים ולא להתמקד רק בהתמודדות עם חולשותיהם
  • לעודד את המנהלים לכבד את הצורך של עובדיהם באיזון עבודה-חיים

כשמגבשים אסטרטגיית תקשורת פנים ארגונית חשוב שלא נשכח את גורם השמחה, ולאורך כל הדרך נחשוב כיצד נוכל לתרום לשיפור מערכות היחסים ולעורר התלהבות אצל העובדים ותחושת סיפוק עצמי ואיזון בחיים.

 

 מקור התמונה http://www.flickr.com/photos/joeshlabotnik/2384495536/